Pokrok nejde zastavit. A to ani ve světě silniční cyklistiky, kde se pořadatelé nejprve bránili převodníkům, pak závodníci protestovali proti zákazu dopingu… A dnes je podobně kontroverzním tématem silniční elektrokolo (naštěstí se tato diskuse odehrává zcela mimo závodnický svět). Výrobci ale vědí své, proto vyvíjejí a vyrábějí.

Všichni víme, že čas běží, den není nafukovací a spát se musí. Jistě si často taky kladeš otázku: Kdy zvládnout trénink a natočit potřebné kilometry? Ráno je tma nebo zima, den je naplněn prací a povinnostmi, večer je třeba věnovat se rodině. Nicméně, proč si odpustit plánovaný švih, výlet na TDF nebo Giro, když prostě letos nemám takzvaně najeto? Nebyla by to zbytečná škoda?

Kde je vůle, je i cesta

Kromě výše uvedených faktů je jasné, že nové věci baví, motivuji. Radost z nového kola přináší i chuť do tréninku. Silniční elektrokolo je stylové řešení, jak posunout své hranice a možnosti. Šance, jak si vychutnat dlouhé táhlé výjezdy, i když máte v nohách 100 km. Cesta k rozvoji požitků ze silniční cyklistiky.

Zeptali jsme se…  

Martin Vítek – triatlonista, jednatel prodejny LBS sport

1)     Jaký je tvůj názor na silniční elektrokola a komu bys je doporučil?

Najdou si své příznivce, ale v zásadě ani já nejsem proti, když nedělají KoMy na stravě. Ne, nyní vážně. Z mého pohledu umožní jezdit méně zdatným klukům i holkám s jezdci s lepší kondicí.

U mladších ročníků bych určitě doporučil, ať to zkusí s klasickým kolem. Argon 18 připravuje revoluční e-silničku, je to úplný smart bike. Princip, že jezdec bude vydávat stejně energie, jako když jede po rovině a za bezvětří. Kolo pozná, v jakém terénu a za jakých povětrnostních podmínek jezdec jede a podle toho bude dávkovat pomoc elektromotoru, který bude uvnitř rámu a není vůbec vidět.

2)     Co samotné technické parametry, na které by ses při výběru zaměřil?         

V podstatě všichni výrobci nabízí u silničních kol dost podobné možnosti: integrovaná baterie uvnitř rámu, která má menší kapacitu, než je obvykle u horských kol. Nicméně u e-silniček bývá možnost kapacitu baterie navýšit přidáním další baterie. Ta se dává do košíku místo „bidonu“ na sedlové trubce rámu a tím se výrazně zvýší dojezd. I proto jde Argon 18 vlastní cestou a chce nabídnout jedinečný stroj s unikátní technologií. Snad se už brzo dočkáme a virus nepřekazil plány.   

3)     Máš ty sám elektrokolo?

Ne, já ho nemám a věřím, že ještě dlouho tomu tak bude. Až budu potřebovat e–bike, koupím si raději motorku a budu dál jezdit na výlety.

Ukázka nového trendu: kanadský plnokrevník

ARGON 18+  Subito E-Road – 109 900 Kč

  • Ebikemotion X35+ systém je vybaven motorem náboje 36 V / 250 W instalovaným v zadním kole, s maximálním točivým momentem při 40 NM a maximální asistenční rychlostí 25 km/h (EU).
  • Snadný přístup k vedení baterií a kabelů.
  • Tlačítko používané pro ovládání motoru je úhledně integrováno do prodloužení víčka 3D +